Časová osa vývoje airbagových sytémůpro řidiče motocyklů s jejich spouštěcími mechanismy

Gallery Thumb I

1976 - První airbagová bunda na světě

Maďarský vynálezce Tomás Straub ji vyrobil prioritně pro jezdce na koních. Fungoval na mechanickém principu "na trhačku".

Gallery Thumb II

1990 - HONDA

ZAČÍNÁ VYVÍJET AIRBAG INTEGROVANÝ DO MOTOCYKLU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag, zabudovaný přímo v motocyklu.

Gallery Thumb III

1994 - Dainese

ZAČÍNÁ VYVÍJET PRVNÍ ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb II

1995 - HIT-AIR

JAPONSKÁ FIRMA HIT-AIR ZAČÍNÁ VYVÍJET AIRBAGOVÝ SYSTÉM PRO MOTORKÁŘE. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

Gallery Thumb I

1999 - HIT-AIR

PŘEDSTAVUJE NOVINKU NA TRHU. ZAČÍNÁ ROVNĚŽ SPOLUPRACOVAT SE ZNAČKAMI SPIDI, IXON nebo LOUIS. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

Gallery Thumb II

2000 - DAINESE

PŘEDSTAVUJE INOVATITVNÍ OCHRANNÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM D-AIR. PROJEKT JE VÝSLEDKEM SPOLUPRÁCE S IZRAELSKOU SPOLEČNOSTÍ Merhav AAP. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb III

2001 - ALPINESTARS

ZAČÍNÁ S VÝVOJEM INTEGROVANÉHO ELEKTRONICKY ŘÍZENÉHO AIRBAGU DO KOMBINÉZ. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb III

2003 - NAZRAN

ČESKÁ ZNAČKA MOTOOBLEČNÍ VYVÍJÍ BUNDU S JAPONSKÝM AIRBAGOVÝM SYSTÉMEM HIT-AIR. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

Gallery Thumb I

2005 - HONDA

PŘEDSTAVUJE PRVNÍ AIRBAG PRO MOTOCYKLY. Airbag byl instalován přímo do motocyklu Honda GL 1800 Gold Wing. Elektronicky řízený airbag zabudovaný přímo do motocyklu.

Gallery Thumb II

2005 - NAZRAN

ČESKÁ ZNAČKA UVÁDÍ NA TUZEMSKÝ TRH PRVNÍ AIRBAGOVÝ SYSTÉM V BUNDĚ. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

Gallery Thumb II

2009 - ALPINESTARS

POPRVÉ PŘEDSTAVUJE AIRBAGOVÝ SYSTÉM TECH-AIR RACE PŘI ZÁVODECH MOTOGP. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb I

2011 - DAINESE

UVÁDÍ NA TRH PRVNÍ AIRBAGOVÝ SYSTÉM ZÁVODNÍ VERZE D-AIR RACE. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb II

2011 - ALPINESTARS

NABÍZÍ INTEGROVANÝ ELEKTRONICKÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM TECH-AIR RACE VEŘEJNOSTI. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb I

2014 - ALPINESTARS

PŘINÁŠÍ NA TRH PRVNÍ ELEKTRONICKÝ SYSTÉM PRO MIMOZÁVODNÍ POUŽITÍ TECH-AIR STREET, JAKO MODULÁRNÍ SAMOSTANÝ SYSTÉM, KTERÝ PSOKYTUJE OCHRANU PŘED NÁRAZEM V HORNÍ ČÁSTI TRUPU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb II

2015 - DAINESE

PŘINÁŠÍ NA TRH BUNDU MISANO 1000 S ŘÍZENÝM AIRBAGEM NA CESTY D-AIR STREET. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb I

2016 - IN&MOTION

FRANCOUZSKÝ IN&MOTION PŘEDSTAVUJE NOVINKU NA TRHU ELEKTRONICKÝCH VEST. Spolupracuje s výrobci moto oblečení jako IXON, HELD, FURYGAN, ale i v branži alpského lyžování ROSSIGNOL. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb II

2019 - DAINESE

UVEDL NA TRH AIRBAGOVOU VESTU SMART JACKET VEST VYUŽÍVAJÍCÍ SYSTÉM D-AIR. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

Gallery Thumb II

2020 - ALPINESTARS

PŘEDSTAVUJE VEŘEJNOSTI TECH-AIR 5 AIRBAG - NOVOU VERZI, KTERÁ JE KOMPATIBILNÍ S JAKOUKOLI TEXTILNÍ BUNDOU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.


Časová osa

Časová osa vývoje airbagových systémů pro řidiče motocyklů