Časová osa vývoje airbagových sytémůpro řidiče motocyklů s jejich spouštěcími mechanismy

1976 - První airbagová bunda na světě
Maďarský vynálezce Tomás Straub ji vyrobil prioritně pro jezdce na koních. Fungoval na mechanickém principu "na trhačku".

1990 - HONDA
ZAČÍNÁ VYVÍJET AIRBAG INTEGROVANÝ DO MOTOCYKLU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag, zabudovaný přímo v motocyklu.

1994 - Dainese
ZAČÍNÁ VYVÍJET PRVNÍ ELEKTRONICKY ŘÍZENÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

1995 - HIT-AIR
JAPONSKÁ FIRMA HIT-AIR ZAČÍNÁ VYVÍJET AIRBAGOVÝ SYSTÉM PRO MOTORKÁŘE. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

1999 - HIT-AIR
PŘEDSTAVUJE NOVINKU NA TRHU. ZAČÍNÁ ROVNĚŽ SPOLUPRACOVAT SE ZNAČKAMI SPIDI, IXON nebo LOUIS. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

2000 - DAINESE
PŘEDSTAVUJE INOVATITVNÍ OCHRANNÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM D-AIR. PROJEKT JE VÝSLEDKEM SPOLUPRÁCE S IZRAELSKOU SPOLEČNOSTÍ Merhav AAP. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2001 - ALPINESTARS
ZAČÍNÁ S VÝVOJEM INTEGROVANÉHO ELEKTRONICKY ŘÍZENÉHO AIRBAGU DO KOMBINÉZ. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2003 - NAZRAN
ČESKÁ ZNAČKA MOTOOBLEČNÍ VYVÍJÍ BUNDU S JAPONSKÝM AIRBAGOVÝM SYSTÉMEM HIT-AIR. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

2005 - HONDA
PŘEDSTAVUJE PRVNÍ AIRBAG PRO MOTOCYKLY. Airbag byl instalován přímo do motocyklu Honda GL 1800 Gold Wing. Elektronicky řízený airbag zabudovaný přímo do motocyklu.

2005 - NAZRAN
ČESKÁ ZNAČKA UVÁDÍ NA TUZEMSKÝ TRH PRVNÍ AIRBAGOVÝ SYSTÉM V BUNDĚ. Spouštěcí mechanismus - mechanický systém "na trhačku".

2009 - ALPINESTARS
POPRVÉ PŘEDSTAVUJE AIRBAGOVÝ SYSTÉM TECH-AIR RACE PŘI ZÁVODECH MOTOGP. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2011 - DAINESE
UVÁDÍ NA TRH PRVNÍ AIRBAGOVÝ SYSTÉM ZÁVODNÍ VERZE D-AIR RACE. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2011 - ALPINESTARS
NABÍZÍ INTEGROVANÝ ELEKTRONICKÝ AIRBAGOVÝ SYSTÉM TECH-AIR RACE VEŘEJNOSTI. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2014 - ALPINESTARS
PŘINÁŠÍ NA TRH PRVNÍ ELEKTRONICKÝ SYSTÉM PRO MIMOZÁVODNÍ POUŽITÍ TECH-AIR STREET, JAKO MODULÁRNÍ SAMOSTANÝ SYSTÉM, KTERÝ POSKYTUJE OCHRANU PŘED NÁRAZEM V HORNÍ ČÁSTI TRUPU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2015 - DAINESE
PŘINÁŠÍ NA TRH BUNDU MISANO 1000 S ŘÍZENÝM AIRBAGEM NA CESTY D-AIR STREET. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2016 - IN&MOTION
FRANCOUZSKÝ IN&MOTION PŘEDSTAVUJE NOVINKU NA TRHU ELEKTRONICKÝCH VEST. Spolupracuje s výrobci moto oblečení jako IXON, HELD, FURYGAN, ale i v branži alpského lyžování ROSSIGNOL. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2019 - DAINESE
UVEDL NA TRH AIRBAGOVOU VESTU SMART JACKET VEST VYUŽÍVAJÍCÍ SYSTÉM D-AIR. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2020 - ALPINESTARS
PŘEDSTAVUJE VEŘEJNOSTI TECH-AIR 5 AIRBAG - NOVOU VERZI, KTERÁ JE KOMPATIBILNÍ S JAKOUKOLI TEXTILNÍ BUNDOU. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2022 - ALPINESTARS
PŘEDSTAVUJE VEŘEJNOSTI TECH-AIR 10 - AIRBAG URČENÝ DO KOMBINÉZ S NEJVĚTŠÍM POKRYTÍM TĚLA. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.

2022 - ALPINESTARS
PŘEDSTAVUJE VEŘEJNOSTI TECH-AIR 3 AIRBAG - Nejlehčí autonomní airbagový systém Alpinestars Tech-Air® 3, který můžete nosit přes nebo pod jakoukoli moto bundu. Určen pro každodenní použití a dojíždění, speciálně do města

2024 - ALPINESTARS
DÁVÁ DO PRODEJE VEŘEJNOSTI TECH-AIR OFF-ROAD - AIRBAG URČENÝ PRO JÍZDU V TERÉNNÍCH PODMÍNKÁCH S HOMOLOGACÍ FIM. Spouštěcí mechanismus - elektronický airbag bez nutnosti připojení k motocyklu.
