Dainese D-Air®

(3 hlasů)

Airbagový systém D-air představuje speciální airbagovou technologii, kterou vyvinula firma Dainese za účelem ochrany jezdce na motorce. Systém prošel pětadvacetiletým vývojem, který celou dobu směřoval především na vylepšování speciálního aktivačního algoritmu a zvyšování uživatelského pohodlí.

Žádné propojovací šňůry, žádná instalace senzorů na motorku. Veškerá elektronika a všechny potřebné senzory jsou součástí oděvu. Patentovaný 3D airbag má speciální mikro-vláknovou strukturu, která umožňuje nafouknout airbag po celé ploše o 5 cm a poskytuje tak maximální ochranu a komfort. Vystřelovací algoritmus, skutečný mozek systému, využívá několik senzorů a mnohokrát za sekundu kontrolují jezdcovo tělo. Pokud algoritmus vyhodnotí, že dochází ke krizové situaci, tak vydá příkaz k aktivaci airbagu.

Rossi mozek D-air

Systém je vybaven baterií, kterou je nutné dobíjet. Doba nabíjení je cca 4 hodiny. Dobíjení je možné provádět buď přímo ze sítě nebo z PC pomocí přiloženého USB kabelu. Pokud je systém plně nabitý, tak vydrží cca 26 hodin v pohotovostním režimu. O stavu zařízení je jeho uživatel informován pomocí LED diody. Prostřednictvím tohoto LED rozhraní se dozvíte veškeré potřebné informace o stavu systému. Tj. jestli je systém aktivní, jaký je stav nabití baterie, jestli nedošlo k poruše atd.

Vnitřek srdce

Patentovaná vnitřní technologie mikrofilamentů zajišťuje, že vzduch, který nafoukne airbag, se bude šířit vyváženým způsobem. Výsledkem je, že každý centimetr oblasti je chráněn opravdu účinnou ochranou.

 

Mozek

Software a jeho algoritmus jsou jádrem elektronické řídicí jednotky. Mozek D- air® , který detekuje a analyzuje data ze senzorů 1 000krát za sekundu.

Algoritmus, který byl vyvinut před více než 25ti lety je používán v závodech MotoGP od roku 2007. Během vývoje byl dokonale "vypiplán", aby byla zaručena nejvyšší úroveň spolehlivosti a bezpečnosti.

1 000krát za sekundu bezpečnější s D- air® .

Ke správné funkčnosti systému je nutné, aby systém mohl přijímat GPS signál. Systém tedy nebude plně funkční například při průjezdu tunelem nebo v uzavřeném prostoru.

  • aktivace airbagu je destruktivní a po aktivaci je nutné airbag vyměnit
  • systém obsahuje jednu náplň (bombičku) - tj. po každé aktivaci je nutné airbagovou vložku vyměnit
  • v případě jakékoli poruchy je rovněž nutné poslat systém výrobci. Systém je velice sofitikovaný a žádné třetí strany nejsou oprávněné do něj jakkoli zasahovat.
  • systém je nutné po několika letech provozu poslat na kontrolu do servisního centra Dainese
  • firmware systému je možné aktualizovat

Každý systém airbagů D-air ® je koncipován a vyvíjen speciálně pro oblast svého použití. Je od samého začátku navržen tak, aby reagoval a aktivoval se odlišně v závislosti na prostředí, ve kterém se používá. Od závodních okrůhu, po otevřené silnice, ulicemi města a dokonce i na sjezdovkách.

Závodní D-Air

 

Více než 20 let testování na nejnáročnějších okruzích MotoGP na světě umožnilo vývoj specifického airbagu D-Air® pro závodní účely. Ten je schopen automaticky detekovat nebezpečné situace na trati a chránit klíčové části na těle jezdce ještě před samotným pádem či nárazem.

Detekce a aktivace

Díky inteligentnímu algoritmu rozpozná Dainese D- air® dynamiku pádu a aktivuje se v případě různých nebezpečných situací.

"Highsidery"

Pokud síla, kterou na zadní kolo posíláte, překročí v tu chvíli dostupnou přilnavost, zadní část motorky sklouzne bokem, rychle se chytne a bude se snažit dostat do stejné lajny jako předek, což vyhodí jezdce ze sedla a dochází k tzv. Highsideru. 

"Lowsidery"

Přední nebo zadní kolo ztrácí přilnavost, dochází k podklouznutí a jezdec se klouže po vozovce.

Závodníci používající airbagový systém Dainese D-Air:

Valentino Max Andrea Guy Jack Paul Loris

 

D-Air na cestování

Verze Dainese D-Air ® pro silniční použití je zkonstruována se stejnými technologiemi jako u MotoGP, ale je navržena tak, aby vyhovovala zvláštním potřebám používání na ulici nebo státovkách. Airbag D-Air® pokrývá nejcitlivější oblasti jezdce, zatímco elektronická řídicí jednotka je kalibrována pro detekci nebezpečných situací. 

Detekce a aktivace

Díky inteligentnímu algoritmu rozpozná Dainese D- air® dynamiku pádu a aktivuje se v případě různých nebezpečných situací.

Čelní a boční srážky

Velice chytrý algoritmus, který vyhodnotí dokonce i situaci, kdy stojíte na místě a jste sraženi zezadu jiným vozidlem. Chrání jezdce ze všech směrů!

"Highsidery"

Pokud síla, kterou na zadní kolo posíláte, překročí v tu chvíli dostupnou přilnavost, zadní část motorky sklouzne bokem, rychle se chytne a bude se snažit dostat do stejné lajny jako předek, což vyhodí jezdce ze sedla a dochází k tzv. Highsideru. 

"Lowsidery"

Přední nebo zadní kolo ztrácí přilnavost, dochází k podklouznutí a jezdec se klouže po vozovce.


Elektronický řízený airbag D-Air využívá ve svých produktech značka Dainese, Rev´It, IXS, Furigan.

road1

Nabíjení baterie

Plně nabitá
za 4 hodiny

road2

Automatizace baterie

Až 26 hodin v pohotovostním režimu,
8 hodin v provozu

road3

LED rozhraní

Vizualizuje
provozní stav systému

road4

Stand-Alone system

Není potřeba žádné připojení

 

Více z této kategorie: Alpinestars Tech-Air® In&Motion Airbag
Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Analytické cookies
Google Analytics
OK
Odmítnout